FAQ

– Deelname aan de Rees levert positieve publiciteit op
– Deelname draagt bij aan positiviteit onder werknemers ten opzichte van het bedrijf
– Je zet jezelf neer als een goede, prettige werkgever
– Tijdens de VIP-dag op dinsdag kan de directie netwerken met andere deelnemende bedrijven, deelnemers kunnen gedurende de hele race en tijdens de activiteiten voorafgaand aan de race netwerken
– Deelname is goed voor teambuilding tussen collega’s onderling

€ 575,- per deelnemer

Stichting Race Of The Classics is een non-profit organisatie. Al het deelnemersgeld komt ten goede van het evenement. Hierbij kan worden gedacht aan:

– Huur schepen en havengelden
– Feesten: locaties, dj’s en acts, eventueel vervoer van en naar locaties etc.
– Proviand
– Eten dinsdag- (Rotterdam) en zondagavond (Amsterdam)
– Prijzen tijdens de prijsuitreiking

– Zeilpakken en bedrukking
– Zwemvesten
– Drankjes tijdens de feesten
– Extra fusten voor op het schip
– Brandstof schip
– (optioneel: trui, entree voor kick-off party)

Het is een gewogen loting, waarbij we rekening houden met:
– Sector (we willen niet alleen maar banken of alleen maar advocatenkantoren)
– Deelnemende schepen (aantal grote en kleine teams)
– Voorgaande lotingen (Is je bedrijf een aantal keer achter elkaar uitgeloot? Dan vergroot dit je kans dit jaar)

We matchen de grootte van de schepen met de opgegeven grootte van de teams. Bedrijven worden alleen meegenomen bij de schepenindeling, als de eerste betaling tijdig is voldaan. Na de loting en de schepenmatching hanteren wij een buddy systeem: Elk deelnemend team krijgt een buddy uit de organisatie toegewezen. Hiermee willen we het voor deelnemende teams zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk maken om alle vragen die het team heeft zo snel te beantwoorden.

– 5 april: deadline inschrijving
– 30 mei: deadline getekend contract aanleveren en eerste betaling (60%) voldoen
– 31 juli: deadline tweede betaling (40%)

– 31 juli: alle deelnemers moeten hun NAW-gegevens hebben ingevuld via het door de organisatie aangeleverde Google form

– Augustus: deadline bestellen zeilpakken om bedrukking tijdig rond te hebben.

In juni organiseren wij een team captainsborrel en krijgen jullie alle informatie die nodig is. Ook beantwoorden we hier alle vragen die jullie op dat moment hebben.

Dinsdag:
– Aankomst teams in veerhaven Rotterdam
– Eten & feest @ locatie

Woensdag:
– Bevoorrading schepen
– VIP dag
– Uitvaren en doorvaren gedurende de nacht, eerste wedstrijd (locatie is
weersafhankelijk)

Donderdag:
– Aankomst in haven
– Themafeest op locatie

Vrijdag:
– Uitvaren en doorvaren gedurende de nacht, tweede wedstrijd (locatie is
weersafhankelijk)

Zaterdag:
– Aankomst in IJmuiden
– Kadeborrel
– Feest op locatie

Zondag:
– Meevaardag
– Port Side Party met eten en prijsuitreiking

– Elk schip heeft professionele en ervaren bemanning aan boord, waaronder een vaste schipper
– Iedereen dient zich te houden aan de instructies van de bemanning
– Zwemvesten zijn verplicht
– We organiseren een KNRM veiligheidsdag voor alle teamcaptains. Hier krijgen zij veiligheidsinstructies en –oefeningen
– Deelnemers ontvangen een safety map
– We hanteren richtlijnen voor zwaar weer, waarop we de koers bepalen. Als de schippers de omstandigheden niet veilig vinden, varen we niet uit.

Deelnemers met sommige nationaliteiten (van buiten de EU) wel, check hier of jouw
deelnemers een visum nodig hebben.